Wednesday, November 26, 2008

PTPTN

Malam tadi mase aku baru lepas makan tibe2 mak aku call,

ingatkan pasal ape rupenye pasal pinjaman ptptn yang mengganas,mak aku cakap bayaran tertunggak dah seribu lebih,siot punye ptptn kalau aku tau dulu aku tak pinjam dah,kalau aku tak bayar die suh bayar RM21000 terus,bodohlah ptptn ni,macam ah long tau tak,

jadinya mak aku suh aku balik amik duit setelkan bayaran yang tertunggak tu,nasib baik ade mak yang disayangi,kalau tak pening gak kepale aku,tapi aku cool beb,aku cakap biar dulu aku cube buat surat dan bayar sikit-sikit,adoi....,korang yang kat luar sane tu tak payahla terpengaruh nak pinjam ptptn ni,pinjam ade interest,riba tu.pinjam sikit,bayar banyak...baik pinjam bank,same gak,boleh tengok interst mane lagi tinggi.

Kalau ade mak bapak yang kaye sikit tanggunglah anak sendiri belaja,takpun pinjam je dengan mak bapak sendiri,nanti bayarla balik.takde interest.btol tak?...ptptn ni bukan nak tolong orang sangatpun, die nak untungje...pasal belaja pun nak pikir untung..bukan untuk sapepun,anak Malaysia gak..lu pikirlah sendiri.

4 comments:

Anonymous said...

Kalaulah PTPTN ni ada bonzer..konfem lu mati lama dah. hahaha.

Anonymous said...

pendek kate...jangan wat pinjaman kat ptptn...pasai pa mak ko bg duit tak mau...??? pelik..

mr barbarik said...

gua bkn nk ckp ape la..pndai pnjam,pndai2 la byr..name pn hutang

M.haiza said...

haha..nampaknye orang kuat mukhriz dah bersuara...ape ko dapat sokong die?haha..