Wednesday, November 26, 2008

alkisahnye



Hari ini hari pertama dalam minggu ini aku menjejakkan kaki di pejabat, baru sahaja melangkah anak tangga aku dikejutkan dengan sapaan

hai! lame tak nampak,

rupa-rupanya supervisor aku yang menegur,aku meneruskan pendakian anak tangga tanpa mempedulikan sapaan tersebut....


sampai di depan pintu masuk pejabat, aku menariknya dan melangkah masuk,selepas itu terdengar suatu lagi suara yang aku patut hindari berkata, hai lama tak nampak!ingat dah berhenti kerja.daripada seorang support staff di pejabat aku.Aku tidak mempedulikan langsung kata-kata itu semua,biarlah ape diorang nak kate,bukan diorang yang bayar elaun aku.


Itulah orang melayu,baru dua hari tak nampak sudah macam-macam cerita.sibuk menjaga tepi kain orang, padahal supervisor aku cuti nak dekat 2 minggu, memanglah lame tak nampak aku,hahaha...inilah suasana bekerja di jabatan separa kerajaan, kerjanya sikit,berbualnya banyak.


kerja...berbual,berbual,berbual.......kerja.....berbual,berbual,berbual...


lagi satu pejabat aku ni ramai sangat perempuan, wanita la,sebab tu kecoh,keja sikit,kecoh banyak..layan..

7 comments:

siha said...

hahahahahahahahahahahaha.....
belajarla bekerja dengan WANITA..
diorg bukan ape, caring..see, br dua hari xnmpak, diorg da risau, da amik tau...kan caring namanye tu, prihatin dgn rakan sekerja..itulah wanita
hehehehe..

M.haiza said...

itu bukan prihatin,perli namenye madam.

Anonymous said...

kena cepat-cepat jadi exect customer service..haha

Anonymous said...

aiyok..!!
owg tegur pon ko nk marah ke..??tu CARE name nye..bukan PERLI laa..perli lain...

siha said...

hehehee...wat bodo je yang.
xkemananyer tu.
esok luse, senyap..
hehe..

det3st said...

haha risaula sangat.... smalam br supervisor die komen kat aku ckp koy rajin sgt g interbiu smpai xfokus wat keje... ape nk jadi la ngan koy... tu die ckp.. bkn aku haha

Anonymous said...

bertuah nyer ko dpt org yg ambl berat psl ko.dia tau ko dtg ke xdtg...